این مطلب از پرسش های پرتکرار موجود در بخش انجمن کاربران وب سایت شرکت ASUS گردآوری و ارائه شده است.
زمانی که لپ تاپ به اینترنت متصل بود ناگهان اینترنت قطع شد و در Device Manager هم عبارت عدم امکان اتصال به اینترنت همراه با خطای Code 10 میاد. سعی کردم درایور رو حذف و نصب کنم ولی خوش شانس نبودم و جواب نگرفتم.
مدل: ASUS Zenbook UX461FN
در حالت باتری یا آداپتور: هر دو
دفعات تکرار: همیشه
انجام ریست: بله
راه حل:
خطای Code 10 زمانی در Device Manager ظاهر میشه که درایور مربوطه صدمه دیده باشه، نسخه درایو قدیمی شده باشه و یا فایل های اون در فولدر system 32 حذف یا از بین رفته باشن.
برای رفع این مشکل میتونید گوشی موبایل خودتون رو با یک کابل به لپ تاپ متصل کرده تا به اینترنت گوشی خودتون مانند Ethernet متصل بشید. سپس به وسیله لپ تاپ و اینترنت گوشی درایور مربوط به Network Adapter رو بروز رسانی یا نصب مجدد کنید. البته می تونید از قابلیت system restore سیستم عامل هم بهره برده و سیستم رو به زمانی برگردونید که هیچ مشکلی نبود.
مقالات مرتبط:
- نمایش No Internet Access در حالی که به اینترنت دسترسی داریم
- آموزش ایجاد Restore Point یا نقطه بازیابی در ویندوز 10 و 11